Bredband

Internet kan fås via kabel, mobilt bredband, telefon-uttag och fiber.

Som boende i föreningen kan du få internet på flertalet sätt.

  • Bredband via kabel-uttaget. Kontakta ComHem
  • Telefonjack. Kontakta din tele-leverantör
  • 3G/4G modem. Kontakta din mobil-teleleverantör
  • Fiber till stadsnätet. Läs mer nedan.

 

Föreningen är ansluten till QMarket via Zitus (ett Telia Sonera företag). I varje lägenhet skall det sitta en så kallad fiberkonverterare i anslutning till el-skåpet. När fiber drogs in kunde de boende välja om de ville ha ett förlängt uttag på valfri plats i lägenheten så detta uttag kan existera eller inte. Allt beroende på den som bodde i lägenheten vid indragning.

Via denna fiber har föreningen tillgång till det öppna nätet. Besök http://stockholmbrf.qmarket.se/ för att se vilka tjänsteleverantörer som finns i nätet. Det går alltid bra att använda ovan länk för beställningar via webben.

Om en boende vill ringa till en levrantör för att beställa så ska de bara behöva uppge att de bor i föreningen Brf Myrmalmen som är ansluten via Zitius öppna stadsnät. Det går även att besöka beställningsportal Q market kan man annars ringa för en fri rådgivning när man ska teckna tjänster ( 08 578 804 44 ). De tar även emot beställningar direkt över telefon.

Med fiber är det absolut av högsta vikt att veta att all felanmälan görs direkt till tjänsteleverantören och inte Zitus/QMarket. Dessutom är det lägenhetsinnehavarens ansvar för anslutningen mellan dator och fiberkonverterare. Tjänsteleverantören tar ut avgifter ifall ett fel är efter fiberkonverteraren i lägenheten vid eventuell felsökning