Stadgar

Information om våra stadgar

Välkommen att ta del av våra stadgar för Brf Myrmalmen. Du finner här ett .PDF dokument med våra stadgar, uppdaterade Oktober 2017.

Vid föreningsstämma har varje medlem en röst. Om flera medlemmar har en bostadsrätt gemensamt, har de dock tillsammans endast en röst.

Här finner ni också fullmakt som ska skrivas ut, fyllas i och tas med till årsstämma för den som vill att någon annan ska föra deras talan då medlem inte själv kan närvara vid en föreningsstämma. Ett ombud ska ha en skriftlig, daterad fullmaktshandling i original. Den gäller i ett år från undertecknandet. Fullmakten behöver inte vara bevittnad. Endast medlems maka/make, sambo eller annan medlem i samma förening får vara ombud.

Föreningsmedlemmar kan själv skicka in förslag, dvs motioner, som tas upp och beslutas om på stämman. Detta ska skickas skriftligen till styrelsen via mail eller via brev. Det ska vara tydligt att det är en motion till stämman samt vad stämman förväntas ta beslut om.
Medlem som önskar få ett ärende behandlat vid föreningsstämma ska anmäla detta senast den 1:a Februari eller inom den senare tidpunkt styrelsen beslutat.